Voluntar la ING NYC Marathon 2013

ย 547748_595339557191799_120943395_n

Cea mai extraordina experienta de cand sunt la NY a fost maratonul de duminica.

Recunosc ca sunt inca sub influenta emotiilor dupa ziua de duminica. Chiar daca nu am alergat eu la cursa, experienta de voluntar la un eveniment atat de important este ceva de neuitat. Au fost 10.000 de voluntari, dintre care peste 100 eram la impartirea pelerinelor dupa linia de finish. As fi vrut sa fiu chiar la finish sa impart medaliile, dar nu toti au acces la acele posturi ๐Ÿ˜‰ Trebuie sa fii membru oficial NYRR si sa mai ai experienta de voluntariat la ei in trecut.

Dean Karnazes semnand postere la standul the North Face

2013-10-31 13.30.20

Yeeey!!! Special pentru mine! ๐Ÿ™‚

2013-10-31 12.59.28

Inca de la inceputul saptamanii au inceput sa apara prin oras postere cu maratonul (metrou, vitrinele magazinelor, autobuse). Joi s-a deschis marathon expo unde l-am cunoscut si pe Dean Karnazes si de la care am obtinut si un autograf. Este un om foarte simplu si cald, statea de vorba cu fiecare persoana in parte si facea poze. Vineri seara a fost ceremonia de deschidere si parada natiunilor. M-am simtit ca la olimpiada. A avut loc chiar langa linia de finish. A vorbit mai intai presedinta NYRR. A continuat cu un moment artistic prezentat de un grup de acrobati si cheerleaders, dupa aceea urmand parada tarilor. Fiecare tara era prezentata โ€“ numarul de alergatori inscrisi in cursa, cateva cuvinte despre tara. Castigatorii de la barbati si femei de anul trecut au alergat cativa metri simbolic pana la linia de finish.

2013-11-01 17.37.36

Unul dintre reprezentantii Romaniei la maraton

2013-11-01 17.40.52

Parada natiunilor

2013-11-01 17.44.01

Parada natiunilor

2013-11-01 18.27.09

Focuri de artificii la finalul ceremoniei de deschidere

A venit si ziua maratonului, am inceput duminica la 8 dimineata. Ne-am adunat toti voluntarii si am plecat sa pregatim zona de dupa finish unde urma sa impartim pelerinele. Central Park si toate strazile din jur erau inchise. Aveau acces doar persoanele acreditate pentru cursa, iar la intrarea in parc politia verifica si actele de identitate ale fiecaruia.

Duminica la NY a fost foarte frig si un vant foarte puternic, am cam inghetat toti pe acolo. Dar cand au inceput sa vina alergatorii tremurand de frig, si cu buzele vinete, am uitat de tot si nu mai puteam sa ne plangem ca ne este noua frig. Am auzit toate cuvintele de multumire posibile in cateva limbi, am fost imbratisati de alergatori pentru ca ii ajutam si le puneam pelerinele pe ei. De la frigul prin care trecusera unii abia se miscau si ajungeau cu lacrimi in ochi la noi rugandu-ne sa punem mai repede un poncho pe ei. Am plecat pe la 7 seara de acolo si spre final deja mergeam noi in intampinarea lor sa-i incurajam si sa-i ajutam.

2013-11-03 08.07.06

mai e un pic, un pic ๐Ÿ™‚

2013-11-03 11.22.40

peste 10000 de voluntari la maraton, dintre care peste 100 eram la impartirea pelerinelor dp linia de finish.

2013-11-03 14.37.51

au inceput sa vina eroii zilei ๐Ÿ™‚

2013-11-03 15.21.16

Nu am mai vazut demult atatea emotii intr-o singura zi. Voluntarii erau foarte sociabili si amabili, mai mult decat dornici sa ajute toti alergatorii cu orice. Erau persoane de toate varstele, de la adolescenti pana la peste 60 de ani. Unii care nu au alergat niciodata un maraton, dar care vin in fiecare an ca voluntari, doar de dragul cursei si de a ajuta alergatorii. Atmosfera de maraton inca se mai simte in oras. Ieri am vazut foarte multa lume pe strazi cu medaliile la gat. Ii felicitam pe fiecare si-mi multumeau toti cu un zambet larg.

โ€œWhether youโ€™re a runner, volunteer or spectator, youโ€™re still a part of the NYC Marathonโ€ โ€“ unul dintre motto-urile cursei. ๐Ÿ™‚

 

Multumesc NY si NYRR pentru o zi de neuitat! ๐Ÿ™‚

 

This entry was posted in Events, Sports and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

